013-2632966

Servis Cat Rumah Area Selangor Dan Kuala Lumpur

Intro


Kami adalah syarikat berdaftar iDraw Studio (002115455-T) yang dimiliki 100% bumiputera.
Perniagaan kami adalah sepenuh masa dan beroperasi di Rawang, Selangor.
Call untuk pertanyaan atau tempahan!

  • Azrul - 0132632966

Anda juga boleh whatsapp kami.


Whatsapp Sekarang


Me

Lokasi


Servis kami di sekitar Rawang, seluruh Selangor dan Kuala Lumpur.
Anda boleh hubungi kami jika berada dalam zon ini.


Rawang 29%
Kuala Lumpur 9%
Petaling Jaya 11%
Lain-lain 51%

7 SEBAB KENAPA ANDA MESTI PILIH KAMI

  • Upah yang sangat berpatutan.
  • Hasil kerja yang teliti.
  • Pengalaman luas dalam seni halus dan senireka.
  • Kami bekerja cepat.
  • Waktu kerja lebih fleksibel.
  • Kebersihan rumah anda diutamakan.
  • Harga sentiasa boleh dirunding.

Percuma Nasihat Warna

Pening nak cat warna apa? Serahkan pada kami. Inilah kepakaran sebenar kami. Kami akan cadangkan kombinasi warna yang sesuai secara percuma saja.

Cat Luar Dalam

Nak cat luar atau dalam? Boleh! Pakej cat dan upah atau anda beli cat dan kami ambil upah saja. Upah mengikut saiz. Berapa kaki persegi,tinggi siling,warna asal dinding,keadaan dinding,kerumitan kerja dan peralatan diperlukan.

Cat Pintu Dan Bingkai

Pintu kayu dan bingkai biasanya dicat sekali. Jika dicat cuma salah satu akan nampak janggal.Untuk harga upah ketinggian dan lebar pintu diambil kira. Juga jenis pintu dan bentuk serta permukaannya. Antara tepi pintu dan dinding ada masanya perlu di tampal tape untuk kesan sapuan yang cantik.

Cat Grill Besi

Kadar upah bergantung pada keadaan permukaan grill dan saiznya.Bentuk yang lebih kompleks akan mengambil lebih masa. Jika perlu dikikis caj akan dikira mengikut masa. Jika tidak perlu dikikis, upah berdasarkan harga semasa.

Cat Siling

Anda jangan risau cat menitik atas lantai dan kena perabut. Kami kerja dengan cermat. Lantai akan dilapik dan perabut akan ditutup supaya tidak terkena titisan cat. Ketinggian dan lebar siling serta jenis permukaannya akan menentukan kadar upah.

Jaminan Servis

Jaminan selama 6 bulan. Tertakluk pada punca masalah. Biasanya jaminan ini lebih kepada masalah cat terkopek dari dinding yang kami cat. Ini boleh berlaku kalau ada paip atau bumbung bocor. Lebih baik dibaiki dulu sebelum dicat.

SERVIS MENGECAT KAMI UNTUK

  • Semua jenis rumah kediaman.
  • Ruang pejabat atau premis perniagaan.
  • Restoran atau cafe.
  • Masjid dan sekolah tahfiz.
  • Rumah sewa.
  • Semua ruang bilik.
  • Tadika dan sekolah.
0
team berpengalaman
0
seminggu bekerja
0
boleh dihubungi
0
dalam list
  • Mengecat Bilik Tidur


    Warna asal bilik ini adalah putih keseluruhannya. Satu bahagian dinding di kepala katil diberi sentuhan baru dengan warna gray lembut kemasan matt (cat tidak kilat) yang semakin popular sekarang ini.

    Cat yang dipilih adalah dari jenama Colourland buatan Malaysia.




    Penggunaan cat memadai dengan 1 liter untuk dinding yang berkeluasan lebih kurang 9.5 x 9 kaki persegi ini.


    Kombinasi warna gray lembut dengan putih sememangnya amat padan dan mampu menyerlahkan keluasan bilik.


    Cantik tak?

    Brand - Colourland
    Kategori - Easy Care (Acrylic Wall Finish)
    Kod warna - Neutral Gray 3594-P
    1 liter.

    Anda nak kami catkan untuk anda? Klik untuk whatsapp kami sekarang!




    Share Post Ini Dengan Kawan?
  • Warna Sesuai Untuk Cat Dinding Rumah


    Tak ada idea nak cat warna apa untuk dinding rumah anda?
    Warna dinding ni penting sangat sebab ia mempengaruhi penampilan dan mood bilik.
    Ramai yang buat silap dengan pilih warna yang mereka suka, tapi bila dah cat tak berkenan pulak.
    Sebab apa?
    Mereka tak dapat seperti apa yang mereka idamkan pada awal.

    Sebabnya mereka tak cuba visualisekan dulu ending result macamana. Semuanya main agak-agak jer.
    Kadang-kadang sebab kombinasi yang salah, keseluruhan ruang nampak bercelaru.
    Anda kena ada gambaran yang jelas macamana rupanya warna dinding ni bila dah siap nanti.
    Kombinasi warna kena betul sebelum anda mula mengecat lagi. Barulah tak rugi masa dan tenaga malah wang ringgit juga.

    Cuba lihat contoh-contoh di bawah, sikit sebanyak harap membantu. Kami paparkan contoh pilihan warna yang mungkin boleh beri anda idea sebelum anda pergi beli cat.  Warna-warna yang cerah,pastel,warna sejuk dan warna gelap ini dipilih dari palet warna cat terkemuka jenama Jotun untuk cat dalaman premium dari siri Majestic. Kami sertakan sekali nama dan kod warna cat untuk rujukan anda supaya mudah kalau anda nak cari di kedai nanti.
    Mana tau ia mungkin sesuai dengan dinding dan citarasa anda?

    Putih.


    Anda tak mungkin silap dengan memilih warna putih. Putih boleh buat ruang nampak lebih luas.
    Dinding warna putih memang out standing kalau anda nak pamerkan gambar hiasan dan lukisan dinding.
    Mudah pulak nak dipadankan dengan hampir kesemua warna dan perabut lainnya.

    Nama warna : Chi (kod 7236) Jotun Majestic Interior Color.

    Kuning Barli.


    Kuning lembut buat ruang rumah anda nampak segar. Ni warna neutral dan mudah untuk disesuaikan.
    Kalau anda pakai perabut kayu, warna ni memang mudah nak bangkitkan seri perabut kayu anda.

    Nama warna : Pure Barley (kod 1334) Jotun Majestic Interior Color.

    Biru Turquoise.


    Turquoise memberi semangat dan kesegaran pada ruang. Anda kena teliti nak sesuaikan warna ini dengan perabutan rumah. Padankan dengan bijak warna ini dengan warna dinding yang lain. Tak semestinya anda gabungkan warna turquoise dengan set warna biru lain semata-mata.
    Cuba padankan dengan warna-warna pop. Kalau susah sangat, padankan saja dengan putih, mesti cantik.

    Nama warna : Imperial Jade (kod 6032) Jotun Majestic Interior Color.

    Pink Lembut.


    Pink ni warna jiwang. Warna yang agak feminin dan beri kesan romantis kepada pemiliknya. Sesuai sangat untuk rumah pasangan baru berkahwin. Nak lebih cantik padankan dengan kombinasi putih.

    Nama warna : English Rose (kod 3183) Jotun Majestic Interior Color.

    Biru Deco.


    Warna ini ada peminatnya tersendiri. Kena pandai main pencahayaan.
    Jika cukup pencahayaan dan kena dengan perabut, biru ini sangatlah memberi kesan elegant dan dramatik.

    Nama warna : Deco Blue (kod 4477) Jotun Majestic Interior Color.

    Hijau Lembut.


    Hijau ini memerlukan pencahayaan yang baik. Elakkan cat dinding anda warna ini jika rumah anda tak banyak tingkap atau anda gemar pencahayaan yang samar. Hijau ini menambah ketenangan.
    Nampak kasual jika dipadankan dengan warna putih, gray atau hijau yang lebih tua.

    Nama warna : Clover Lane (kod 8323) Jotun Majestic Interior Color.

    Biru Lembut.


    Warna ini nampak tenang sekali. Ia menampakkan kesan jauh saujana mata memandang seperti anda melihat laut.
    Perlu bijak menyesuaikan dengan pilihan warna lain, kalau tak pasti ke laut. Putih masih kombinasi warna yang baik untuk biru ini. Anda akan dapat suasana yang sejuk dan sungguh mendamaikan.

    Nama warna : Eternal Blue (kod 4108) Jotun Majestic Interior Color.

    Medium Gray.


    Semakin ramai yang guna warna siri gray untuk menonjolkan bahagian tertentu ruang. Ramai beranggapan warna ini tak sesuai jika dicat pada bilik yang sempit.
    Tapi sebenarnya warna ini mencipta 'space' jika anda bijak mengolahnya. Cuma pencahayaan kena cukup kalau nak pakai warna ini.

    Nama warna : Evening Light (kod 4618) Jotun Majestic Interior Color.

    Sefia Klasik.


    Anda sukakan sesuatu yang lebih klasik? Warna sefia ini mungkin sesuai untuk anda. Warna cokelat gelap dan agak kemerahan ini membangkitkan kesan hangat pada yang berjiwa romantis. Akan menambah seri permukaan dinding jika digantungkan bingkai gambar atau lukisan. Bingkai berwarna cerah akan menimbulkan kontras yang baik. Nak nampak lebih klasik dan dramatik, bubuh bingkai hitam gelap.

    Nama warna : Evening Sky (kod 1462) Jotun Majestic Interior Color.

    Anda cuma perlu ingat, warna seperti kuning dan pink adalah warna yang mudah membangkitkan. Sementara warna yang lebih sejuk seperti biru dan hijau memberi rasa selesa dan tenang. Putih dan gray membuat anda lebih santai.

    Anda rasa teruja untuk cat dinding sekarang? Tapi tak ada masa? Nak kami catkan rumah anda? Klik 0132632966 untuk whatsapp sekarang.


    Share Post Ini Dengan Kawan?
  • Cara Memilih Roller Cat

    Apa yang penting untuk tahu tentang roller?
    Tahu untuk memilih roller cat yang sesuai akan jimatkan banyak masa anda.
    Memilih roller cat yang betul sangat bergantung pada jenis kerja yang anda nak buat.

    Roller cat datang dengan pelbagai saiz dan direka untuk sesuai dengan pelbagai permukaan.
    Jadi macamana nak pilih? Pilihlah saiz roller yang sesuai dengan keluasan permukaan yang anda nak cat.



    Roller cat ada pelbagai saiz dari sekecil-kecil hingga ke 12 inci dan lebih besar.

    Mini saiz roller sesuai untuk kerja kecil seperti mengecat pintu dan sebagainya.
    Untuk mengecat siling atau dinding pilihlah roller bersaiz 9 inci. Lebih besar saiz roller lebih cepat dan mudah kerja anda.

    Bila memilih saiz roller tengok juga jenis span. Span roller dibuat dari bahan sintetik fiber semulajadi. Ada pelbagai saiz dengan kepanjangan yang berbeza. Padankan saiz dengan keluasan ruang yang anda nak cat.


    Secara amnya,lebih panjang lebar span roller, lebih banyak cat yang dapat diserap.
    Lihat senarai saiz di bawah sebagai garis panduan.


    • 1/4 inci - untuk permukaan lembut dan licin seperti dinding, siling, pintu kayu dan bingkai pintu.
    • 3/8 inci - untuk permukaan lembut dan permukaan bertexture lembut.
    • 1/2 inci - untuk kebanyakan dinding dan permukaan separuh kasar seperti simen berplaster dan konkrit.
    • 3/4 inci - untuk permukaan kasar dan dinding bergerutu, dinding bertexture, simen berplaster dan konkrit.
    • 3/8 inci - untuk mengecat seluruh permukaan secara kasar.


    Masih tidak pasti saiz yang mana nak pilih? Kalau masih ragu-ragu tanyalah pada penjual di kedai hardware rumah anda.


    Share Post Ini Dengan Kawan?
  • Lima Tip Mudah Mengecat Dinding

    Celup roller ke dalam bekas cat dan sapu ke dinding. Mudahkan? Memang mudah!
    Nak mudah lagi? Nak kerja lebih cepat? Tip di bawah mungkin boleh membantu.

    Mahirkan Dengan Penggunaan Roller.

    Pakai roller pun kena ada teknik yang betul supaya kerja jadi cepat.
    Semasa celupkan roller di dalam bekas cat, pastikan keseluruhan span roller dipenuhi cat.
    Ini dapat mengelakkan kesan sapuan cat pada dinding malah kerja jadi lebih lancar dan tidak memenatkan.
    Bila roller dilitupi cat yang cukup, hasil sapuan jadi kemas dan serata.

    Gunakan Baldi Cat.


    Jika anda mengecat ruang yang besar dan memerlukan cat yang banyak, anda memang perlukan baldi cat.
    Daripada mencurah cat ke dalam 'roller tray',anda boleh terus menuang seluruh cat ke dalam baldi berukuran 5 gallon. Kalau boleh beli sekali pembilas roller supaya kerja lebih senang.
    Ia lebih mudah dan jimat masa dengan cara ini.


    Anda masih boleh pakai 'roller tray' kalau sekadar mengecat ruang yang kecil seperti bilik air.
    Tapi untuk ruang yang besar dan penggunaan cat sekitar 5 liter ke atas lebih baik gunakan baldi.

    Pasang Kayu Penyambung Pada Roller.

    Sambungkan kayu penyambung pada pemegang roller anda. Kayu penyambung ada berbagai saiz dan panjang yang berbeza.
    Saiz 24 inci agak selesa digunakan. Kalau anda mahukan yang lebih panjang atau lebih pendek, belilah di hardware berdekatan rumah anda.

    Beli Berus Yang Berkualiti.

    Banyak berus yang murah senang didapati di pasaran. Ia boleh dipakai kalau anda nak jimatkan kos.
    Tapi berus yang berkualiti hayatnya lebih lama. Dan yang lebih penting kualiti cat anda nampak jauh lebih baik dengan berus yang mahal ini.
    Anda pasti dapat rasakan perbezaan yang sangat ketara dengan menggunakan berus ini berbanding dengan berus yang murah bukan?
    Selesai mengecat, paastikan anda cuci betul-betul.Kemudian bungkus dengan plastik atau kain terpakai.
    Ini dapat memanjangkan hayat berus.
    Berus yang mahal sangat membantu dari segi penggunaan dan hasil. Kalau anda dah mahir dengan seni mengecat, anda tak perlu lagi pakai masking tape.
    Menggunakan berus yang berkualiti tinggi, mudah untuk buat garisan lurus dan mengecat tepi.
    Jadi jimat masa anda tak payah nak pakai masking dan beli tape.

    Untuk mencapai hasil terbaik, anda mesti beli bahan yang terbaik juga.
    Cat yang mahal dan berkualiti, beserta berus dan roller yang baik memberi kesan sempurna dan pengalaman yang berbeza. Dan tidak akan pernah sama berbanding jika anda menggunakan cat murah, berus dan roller yang murah.


    Share Post Ini Dengan Kawan?
  • Cat Warna Apa Menampakkan Ruang Lebih Luas?

    Anda mempunyai ruang rumah yang terhad?
    Pening memikirkan macamana nak bagi ruang nampak lebih luas?
    Jangan risau, berita baiknya..kami ada jawapan!
    Cara paling mudah untuk buat ruang sempit nampak luas adalah dengan memilih 'warna cat yang sesuai'.

    Teruskan membaca kalau anda berminat nak tahu.

    Warna Putih.


    Designer yang bijak sering memanafaatkan warna putih untuk memenuhi ruang kecil supaya nampak lapang.
    Putih memantulkan cahaya dan memberi kesan lebih terang dan terbuka pada bilik. Warna putih juga memudahkan pemilik rumah menyesuaikan hiasan rumah dengan warna kegemaran tanpa apa-apa batasan kerana sifatnya yang neutral.
    Anda tidak akan pernah salah dengan pilihan warna putih.

    Warna Kuning.

    Putih bukanlah satu-satunya warna yang membalikkan cahaya. Pilihan warna kuning juga mampu membuat ruang nampak lebih ceria dan luas. Malah, warna kuning lembut sebenarnya alternatif terbaik bagi cat putih.
    Cuma elakkanlah daripada memilih warna kuning yang terlampau terang.
    Kombinasi warna kuning dan putih boleh menambah seri pada ruang. Mungkin dinding dicat kuning lembut dan bingkai pintu pula dicat putih?
    Selagi anda memilih warna kuning yang lembut, seperti warna pisang misalnya, anda pasti tidak akan tersasar.

    Warna Biru Lembut Dan Hijau.


    Biru dan hijau mampu menyerlahkan ruang dan keluasan. Otak kita membaca warna sejuk ini sebagai 'sayup'atau 'kejauhan'. Ini memberi kesan ilusi saujana mata memandang bak kata orang.
    Pilihlah warna biru atau hijau yang lembut dan tidak terlalu aktif untuk warna dinding.
    Mengecat bingkai tingkap dan bingkai siling dengan cat putih memberi kombinasi warna yang kontras dan sedikit meriah.



    Warna Gray.


    Jika putih bukan pilihan anda tapi anda masih inginkan warna neutral, anda boleh memilih warna gray atau kelabu.
    Warna gray menampakkan kesan elit . Pilihlah dari jenis yang lembut dan tidak terlalu gelap.
    Seperti kuning dan putih, ia memantulkan cahaya dan memberi kesan luas. Namun tidak seperti putih, ia tidak menyilaukan pandangan.

    Warna Monochromatik.

    Apakah itu warna monochromatik?
    Ia bermaksud anda pilih satu warna.Dan dari pada satu warna ini dikembangkan lagi menjadi tona berbeza hasil dari pencahayaan atau peratusan kekuatan warna itu sendiri. Jadi kesemuanya nampak seakan-akan dan 'blend'. Tidak ada yang 'jumping'.

    Sekiranya anda pilih warna cerah dan lembut (seperti putih, gray atau kuning) cubalah warna gaya monochromatik untuk ruang rumah anda.
    Pilih rug, perabut dan hiasan lain yang seakan-akan warna, yang tidak lari dari warna asas pilihan anda.
    Ini akan mencipta kesan minimalist, nampak bersih dan membuat ruang keseluruhan nampak jauh lebih luas.

    Dan itulah matlamat sebenar anda kan?


    Share Post Ini Dengan Kawan?
  • Thinner Untuk Melembutkan Cat Minyak

    Cat akan mula mengeras jika terdedah lama pada udara. Tapi ini tak bermakna anda perlu membuangnya dan beli yang baru. Kenapa nak membazir kalau masih boleh digunakan?

    Di sinilah peranan thinner untuk mengekalkan kelikatan cat supaya mudah dan selesa bila mengecat.

    Langkah 1 - Beli Produk Yang Betul.

    Bagaimanakah thinner diguna dalam cat minyak?
    Thinner adalah bahan pelarut untuk mencairkan cat yang berasaskan minyak.
    Anda hanya perlu memasukkan thinner ini ke dalam cat pilihan anda dalam jumlah yang sesuai.
    Ada jenis cat memerlukan pencair atau thinner yang tersendiri dan tidak boleh dicampur sembarangan.
    Kalau anda guna cat jenis vinyl, anda mesti pakai thinner untuk vinyl. Pastikan anda dapat produk yang bersesuaian bila membeli di hardware.
    Namun untuk cat biasa, memadai dengan thinner biasa yang boleh dibeli di mana-mana hardware.

    Langkah 2 - Campuran Thinner.

    Tuangkan cat ke dalam bekas. Masukkan thinner sedikit  demi sedikit. Pada botol atau tin thinner biasanya ada keterangan label cara untuk guna. Ikutilah panduan itu.
    Adalah menjadi amalan yang baik jika dituang secara perlahan, sedikit demi sedikit sehingga anda mencapai konsistensi atau kelikatan yang sesuai.
    Anda sentiasa boleh tambah thinner ini. Tapi kalau dah terlebih, anda dah tak boleh nak kurangkannya lagi.

    Jangan sesekali biarkan penutup thinner cat anda terbuka untuk masa yang lama. Ia akan terbebas ke udara.

    Tip : Bila anda perlu menyimpan baki cat minyak yang telah dipakai, tuangkan sedikit thinner ke atas permukaan cat sebelum menutup tin cat. Ini boleh melambatkan proses cat dari mengeras.

    Langkah 3 - Kacau Hingga Sebati.

    Gunakan ranting kayu atau sebarang kayu kecil terpakai untuk mengacau cat bila anda menambah thinner. Kacau dengan lembut.
    Perhatikan kelikatannya. Kalau belum puas hati,tambahkan lagi sehingga anda benar-benar puas hati.
    Untuk menambah lagi keberkesanannya, tuang cat yang telah bercampur thinner ini ke dalam bekas lain dan dituangkan semula ke dalam bekas asal. Ini akan buat cat jadi benar-benar sebati.

    Sekali lagi, tambahkan hanya sedikit demi sedikit untuk mencapai kelikatan yang diingini sehingga anda benar-benar puas hati.


    Share Post Ini Dengan Kawan?
  • NAK CAT RUMAH TAPI TAK TAU BERAPA KOS?

    Dapatkan sebut harga percuma untuk kos cat rumah anda. Klik untuk dapatkan sekarang!

    CALL / WHATSAPP

    0132632966